Ο Γιάννης κι η Φωτεινή, δυο άνθρωποι με διαφορετικές αφετηρίες, βρήκαν διέξοδο στο ναυάγιο της ζωής τους, σε μια "σχεδία", το περιοδικό δρόμου που διανέμουν και, πλέον, ζουν από αυτό

Τους συναντήσαμε σε δύο σταθμούς του μετρό και τους ζητήσαμε να μιλήσουν στην κάμερα για τη ζωή τους και το περιοδικό που πουλάνε, τη "Σχεδία", που πρόσφερε διέξοδο από τα οικονομικά τους προβλήματα και τους κράτησε στα πόδια τους, στην πιο δύσκολη στιγμή της ζωής τους.
Ο Γιάννης έχει σπουδάσει παιδαγωγικά, αλλά, επειδή ήταν άντρας, αντιμετώπιζε έναν ιδιότυπο ρατσισμό, κάθε φορά που ζητούσε δουλειά σε παιδικό σταθμό ή σε σπίτι για να κρατά μικρά παιδιά. Εργαζόταν ως σερβιτόρος και, από τη στιγμή που έχασε τη δουλειά του, έμεινε, για μεγάλο χρονικό διάστημα άνεργος, όπως άνεργη ήταν και η σύντροφός του. Φτάνοντας λίγο πριν την έξωση, έμαθαν για το περιοδικό δρόμου "Σχεδία", έγιναν διανομείς-πωλητές και εξασφάλισαν ένα αρκετά σημαντικό εισόδημα, που έδωσε ανάσα στα οικονομικά του σπιτιού.
Η Φωτεινή είναι χωρισμένη με δύο παιδιά, που μένουν με τον πρώην σύζυγό της. Η μακροχρόνια ανεργία την οδήγησε στην έξωση και από εκεί στον ξενώνα αστέγων του δήμου Αθηναίων. Λίγο πριν καταρρεύσει ψυχολογικά, έμαθε για το περιοδικό και μπήκε στην ομάδα των ανθρώπων που το πωλούν και εξασφαλίζουν ένα εισόδημα που τους δίνει τη δυνατότητα να ανακτήσουν τη χαμένη τους αξιοπρέπεια και να κάνουν και πάλι όνειρα για τη ζωή.
Το περιοδικό εκδίδει η «Διογένης ΜΚΟ», μια Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία που συστήθηκε στις αρχές του 2010 για την υποστήριξη της προσπάθειας των αστέγων και των κοινωνικά αποκλεισμένων ανθρώπων να ενταχθούν ή να επανενταχθούν στον κοινωνικό ιστό. Η ιδέα του περιοδικού είναι απλή. Οι άνθρωποι της οργάνωσης εκδίδουν το περιοδικό δρόμου "Σχεδία" και δίνουν δωρεάν 10 τεύχη σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη από οικονομική στήριξη. Το κάθε τεύχος κοστίζει 3 ευρώ και τα πρώτα 30 ευρώ είναι το αρχικό εισόδημα των διανομέων, με βάση το οποίο συνεχίζουν να προμηθεύονται το περιοδικό προς 1,5 ευρώ το τεύχος και κρατούν, ως προσωπικό τους εισόδημα, άλλο 1,5 ευρώ.
Το κοινό έχει αγκαλιάσει αυτή την προσπάθεια και οι πωλητές-διανομείς, με το χαρακτηριστικό πορτοκαλί γιλέκο, κερδίζουν αρκετά χρήματα ώστε να μπορούν να βελτιώσουν τις συνθήκες ζωής τους, ανάλογα με τον χρόνο που διαθέτουν και τα τεύχη που πωλούν. Το περιοδικό κυκλοφορεί την τελευταία Τετάρτη κάθε μήνα και διανέμεται σε σταθμούς του μετρό και άλλα κεντρικά σημεία της πόλης και έχει γίνει, πλέον, ευρύτατα γνωστό, έχοντας αποκτήσει φανατικούς αναγνώστες.
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:
ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
Παρακαλώ το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook ή στην επικοινωνία του blog .