0

Από GBAL

Παρουσίαση του πρώτου Ευρωπαικού μη επανδρωμένου μαχητικού αεροσκάφους, με χαρακτηριστικά stealth (που το κάνει αόρατο από τα εχθρικά ραντάρ) μας επεφύλαξε μια ευχάριστη έκπληξη. Η Ελλάδα είχε ενταχθεί στο πρόγραμμα ανάπτυξης και κατασκευής του εν λόγω αεροσκάφους, με ότι αυτό συνεπάγεται και για αυτούς που γνωρίζουν αυτό σημαίνει πολλά. Όμως οι εκπλήξεις για το Neuron ,το ευρωπαϊκό ucav στο οποίο η Ελλάδα έχει σημαντική συμμετοχή και ρόλο δεν σταματούν μόνο σε αυτό.

Επικεφαλής της Ελληνικής πλευράς ήταν μια γυναίκα, η κα. Ζαϊρα Ρήγα, η οποία είναι η επικεφαλής της Διεύθυνσης Έρευνας,Σχεδίασης και Ανάπτυξης Αεροδιαστημικών Συστημάτων της ΕΑΒ και συνεπώς η γυναίκα που συντόνισε όλη τη προσπάθεια για τη σχεδίαση των “ελληνικών” συστημάτων και κομματιών του Neuron. Κανονικά δεν θα έπρεπε να μας εντυπωσιάζει αλλά κακά τα ψέμματα στην Ελλάδα ακόμη δεν έχουμε συνηθίσει τα αυτονόητα.Μια γυναίκα επικεφαλής στη σχεδίαση ενός τόσο προχωρημένου συστήματος,εξακολουθεί να αποτελεί μάλλον εξαίρεση,για την ελληνική πραγματικότητα.

Στη φωτογραφία η κα Ζαΐρα Ρήγα, Διευθύντρια Δ/νσης Έρευνας, Σχεδίασης & Ανάπτυξης Αεροδιαστημικών Συστημάτων ΕΑΒ
ο κ. Νίκος Βασιλόπουλος, Γενικός Διευθυντής Εμπορικού ΕΑΒ,ο κ. Τάσος Φιλιππάκος, Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΒ,ο κ. Charles Edelstenne Chairman & CEO Dassault Aviation,ο κ. Serge Dassault, Chairman και ο κ. Δημήτριος Γεωργιόπουλος, Γενικός Διευθυντής ΓΔΑΕΕ

Η ΕΑΒ στο πλαίσιο της ισότιμης συμμετοχής της στην κοινοπραξία ανέλαβε να σχεδιάσει και να κατασκευάσει το 10% του “αόρατου” μη επανδρωμένου μαχητικού αεροσκάφους που έχει την ονομασία Neuron. Η ΕΑΒ ανέλαβε τη σχεδίαση και τη κατασκευή:

•του συστήματος εξαγωγής καυσαερίων που αποτελεί κρίσιμο σημείο εντοπισμού του θερμικού ίχνους του αεροσκάφους
•του οπίσθιου μέρους της ατράκτου
•του πίνακα ελέγχου των ηλεκτρονικών συστημάτων του αεροσκάφους πριν από τη πτήση.

Το αεριωθούμενο αυτό αεροσκάφος είναι τελείως πρωτοποριακό και έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
  • Ταχύτητα πτήσης 0,78 mach
  • Μέγιστο βάρος απογείωσης 7.700 κιλά
  • Ωφέλιμο φορτίο 3.000 κιλά
  • Ίχνος αποτύπωσης σε ραντάρ (RCS) μεγέθους πουλιού.
  • Αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε με εθνική χρηματοδότηση των χωρών Γαλλίας, Σουηδίας, Ισπανίας, Ελβετίας, Ιταλίας και Ελλάδας μέσω των αμυντικών τους βιομηχανιών Dassault, Saab, Casa – Cassidian, Ruag, Alenia και ΕΑΒ Α.Ε.

Η πρώτη του δοκιμαστική πτήση προγραμματίζεται περί τα μέσα του 2012.

Ακολουθούν δύο βίντεο κατατοπιστικά, όπου μεταξύ των συμμετασχόντων Ευρωπαικών κρατών στο πρόγραμμα αυτό, κυματίζει και η Ελληνική Σημαία, κάτι που μας χαροποιεί και μας κάνει υπερήφανους, δίνοντάς μας την ελπίδα ότι δεν χάθηκαν όλα και υπάρχει και η άλλη πλευρά της Ελλάδος, η δημιουργική, η Ελλάδα της προσπάθειας, η Ελλάδα που αξίζει, η Ελλάδα που επιθυμούμε.




Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλώ το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook ή στην επικοινωνία του blog .

Copyright © Georgio Vale

 
Top