![]() ΠΡΟΤΑΣΗ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ |
| |||
σχετικά με το πρόγραμμα παρακολούθησης της υπηρεσίας εθνικής ασφάλειας (NSA) των ΗΠΑ, τα όργανα παρακολούθησης σε διάφορα κράτη μέλη και τον αντίκτυπό τους στα θεμελιώδη δικαιώματα των πολιτών της ΕΕ, και με τη διατλαντική συνεργασία στον τομέα της δικαιοσύνης και των εσωτερικών υποθέσεων
(2013/2188 (INI))
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο,
– έχοντας υπόψη τη Συνθήκη για την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΣΕΕ), και ιδίως τα άρθρα 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11 και 21,
– έχοντας υπόψη τη Συνθήκη για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ), και ιδίως τα άρθρα 15, 16 και 218 και τον τίτλο V,
– έχοντας υπόψη το πρωτόκολλο 36 σχετικά με τις μεταβατικές διατάξεις, το άρθρο 10 του εν λόγω πρωτοκόλλου και τη δήλωση 50 σχετικά με αυτό το πρωτόκολλο,
– έχοντας υπόψη τον Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και ιδίως τα άρθρα 1, 3, 6, 7, 8, 10, 11, 20, 21, 42, 47, 48 και 52,
– έχοντας υπόψη την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, και ιδίως τα άρθρα 6, 8, 9, 10 και 13, και τα πρωτόκολλα αυτής,
– έχοντας υπόψη την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, και ιδίως τα άρθρα 7, 8, 10,11,12 και 14(1),
– έχοντας υπόψη τη Διεθνή Σύμβαση για τα Ατομικά Δικαιώματα και τα Δικαιώματα του Πολίτη, και ιδίως τα άρθρα 14, 17, 18 και 19,
– έχοντας υπόψη τη σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης για την προστασία των δεδομένων (ETS αριθ. 108) και το συμπληρωματικό πρωτόκολλο της 8ης Νοεμβρίου 2001 της Σύμβασης για την προστασία των φυσικών προσώπων όσον αφορά την αυτόματη επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων έναντι των εποπτικών αρχών και των διασυνοριακών ροών προσωπικών δεδομένων (ETS αριθ. 181),
– έχοντας υπόψη τη σύμβαση της Βιέννης περί των διπλωματικών σχέσεων, και ιδίως τα άρθρα 24, 27 και 40,
– έχοντας υπόψη τη σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης για το έγκλημα στον κυβερνοχώρο (ETS αριθ. 185),
– έχοντας υπόψη την έκθεση του ειδικού εισηγητή των Ηνωμένων Εθνών σχετικά με την προώθηση και την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των θεμελιωδών ελευθεριών κατά την αντιμετώπιση της τρομοκρατίας, που υπέβαλε στις 17 Μαΐου 2010(2),
– έχοντας υπόψη την έκθεση του ειδικού εισηγητή των Ηνωμένων Εθνών σχετικά με την προώθηση και την προστασία του δικαιώματος στην ελευθερία γνώμης και έκφρασης, που υπέβαλε στις 17 Απριλίου 2013(3),
– έχοντας υπόψη τις κατευθυντήριες γραμμές για τα ανθρώπινα δικαιώματα και την καταπολέμηση της τρομοκρατίας που εγκρίθηκαν από την Επιτροπή Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης την 11η Ιουλίου 2002,
– έχοντας υπόψη τη δήλωση των Βρυξελλών της 1ης Οκτωβρίου 2010 που εγκρίθηκε στην 6η διάσκεψη των κοινοβουλευτικών επιτροπών για την εποπτεία των υπηρεσιών πληροφοριών και ασφάλειας των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
– έχοντας υπόψη το ψήφισμα 1954 της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης (2013) για την εθνική ασφάλεια και την πρόσβαση σε πληροφορίες,
– έχοντας υπόψη την έκθεση σχετικά με τη δημοκρατική εποπτεία των υπηρεσιών ασφαλείας που εγκρίθηκε από την Επιτροπή της Βενετίας την 11η Ιουνίου 2007(4), και αναμένοντας με μεγάλο ενδιαφέρον την επικαιροποίησή της, η οποία προβλέπεται την άνοιξη του 2014,
– έχοντας υπόψη τις μαρτυρίες των εκπροσώπων των επιτροπών εποπτείας των υπηρεσιών πληροφοριών του Βελγίου, των Κάτω Χωρών, της Δανίας και της Νορβηγίας,
– έχοντας υπόψη τις προσφυγές ενώπιον των γαλλικών(5), πολωνικών και βρετανικών(6) δικαστηρίων, καθώς και ενώπιον του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων(7), σχετικά με τα συστήματα μαζικής παρακολούθησης,
– έχοντας υπόψη τη σύμβαση, η οποία καταρτίστηκε από το Συμβούλιο σύμφωνα με το άρθρο 34 της συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση, για την αμοιβαία δικαστική συνδρομή επί ποινικών υποθέσεων μεταξύ των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωση, και ιδίως τον τίτλο III(8),
– έχοντας υπόψη την απόφαση 520/2000 της Επιτροπής, της 26ης Ιουλίου 2000, σχετικά με την επάρκεια της προστασίας που παρέχεται από τις αρχές ασφαλούς λιμένα για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και τις συναφείς συχνές ερωτήσεις (FAQ) που εκδίδονται από το Υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ,
– έχοντας υπόψη τις εκθέσεις αξιολόγησης της Επιτροπής σχετικά με την εφαρμογή των αρχών ασφαλούς λιμένα για την προστασία της ιδιωτικής ζωής της 13ης Φεβρουαρίου 2002 (SEC(2002)0196) και της 20ης Οκτωβρίου 2004 (SEC(2004)1323),
– έχοντας υπόψη την ανακοίνωση της Επιτροπής της 27ης Νοεμβρίου 2013 (COM(2013)0847) σχετικά με τη λειτουργία του ασφαλούς λιμένα από την προοπτική των πολιτών της ΕΕ και των εταιρειών που είναι εγκατεστημένες στην ΕΕ και την ανακοίνωση της Επιτροπής της 27ης Νοεμβρίου 2013 σχετικά με την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στη ροή δεδομένων ΕΕ-ΗΠΑ (COM(2013)0846),
– έχοντας υπόψη το ψήφισμά του της 5ης Ιουλίου 2000 σχετικά με το σχέδιο απόφασης της Επιτροπής για την επάρκεια της προστασίας που παρέχεται από τις αρχές ασφαλούς λιμένα για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και τις συναφείς συχνές ερωτήσεις (FAQ) που εκδίδονται από το Υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ, στο οποίο διατυπώνεται ότι η επάρκεια του συστήματος δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί(9), και τις γνωμοδοτήσεις της ομάδας εργασίας του άρθρου 29, και ιδίως τη γνωμοδότηση 4/2000 της 16ης Μαΐου 2000(10),
– έχοντας υπόψη τις συμφωνίες μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής και της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τη χρήση και διαβίβαση των καταστάσεων με τα ονόματα επιβατών (συμφωνία PNR) του 2004, 2007(11) και 2012(12),
έχοντας υπόψη την από κοινού επανεξέταση της εφαρμογής της συμφωνίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής σχετικά με την επεξεργασία και τη διαβίβαση των καταστάσεων με τα ονόματα των επιβατών στο Υπουργείο Εσωτερικής Ασφάλειας των ΗΠΑ(13), που συνοδεύει την έκθεση της Επιτροπής προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο σχετικά με την από κοινού επανεξέταση (COM(2013)0844),
– έχοντας υπόψη τις προτάσεις του γενικού εισαγγελέα Cruz Villalón που καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η οδηγία 2006/24/EΚ για τη διατήρηση δεδομένων που παράγονται ή υποβάλλονται σε επεξεργασία σε συνάρτηση με την παροχή διαθεσίμων στο κοινό υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών ή δημοσίων δικτύων επικοινωνιών είναι, στο σύνολό της, ασυμβίβαστη με το άρθρο 52 παράγραφος 1 του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ότι το άρθρο 6 της εν λόγω οδηγίας είναι ασυμβίβαστο με τα άρθρα 7 και 52 παράγραφος 1 του Χάρτη(14),
– έχοντας υπόψη την απόφαση 2010/412/ΕΕ του Συμβουλίου, της 13ης Ιουλίου 2010, για τη σύναψη της συμφωνίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής σχετικά με την επεξεργασία και τη διαβίβαση δεδομένων χρηματοπιστωτικών μηνυμάτων από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής για σκοπούς του προγράμματος παρακολούθησης της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας (TFTP)(15) και τις συνοδευτικές δηλώσεις της Επιτροπής και του Συμβουλίου,
– έχοντας υπόψη τη συμφωνία σχετικά με την αμοιβαία δικαστική συνδρομή μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής(16),
– έχοντας υπόψη τις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις για μια συμφωνία-πλαίσιο ΕΕ-ΗΠΑ σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων κατά τη διαβίβαση και επεξεργασία τους με σκοπό την πρόληψη, τη διερεύνηση, τον εντοπισμό ή τη δίωξη ποινικών αδικημάτων, συμπεριλαμβανομένης της τρομοκρατίας, στο πλαίσιο της αστυνομικής και δικαστικής συνεργασίας σε ποινικές υποθέσεις («σφαιρική συμφωνία»),
– έχοντας υπόψη τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 2271/96 του Συμβουλίου, της 22ας Νοεμβρίου 1996, για την προστασία από τις συνέπειες της εξωεδαφικής εφαρμογής ορισμένων νόμων που θεσπίστηκαν από μια τρίτη χώρα, και των μέτρων που βασίζονται σε αυτούς ή απορρέουν από αυτούς(17),
– έχοντας υπόψη τη δήλωση του Προέδρου της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Βραζιλίας κατά την έναρξη της 68ης συνόδου της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών την 24η Σεπτεμβρίου 2013 και το έργο που διενεργείται από την κοινοβουλευτική εξεταστική επιτροπή για την κατασκοπεία η οποία συστάθηκε από την Ομοσπονδιακή Γερουσία της Βραζιλίας,
– έχοντας υπόψη τον αμερικανικό νόμο «PATRIOT Act» που υπέγραψε ο Πρόεδρος George W. Bush την 26η Οκτωβρίου 2001,
– έχοντας υπόψη τον αμερικανικό νόμο του 1978 περί παρακολούθησης των επικοινωνιών των αλλοδαπών υπηρεσιών πληροφοριών (FISA) και το νόμο του 2008 περί τροποποίησης του νόμου FISA,
– έχοντας υπόψη το εκτελεστικό διάταγμα 12333, που εξέδωσε ο Πρόεδρος των ΗΠΑ το 1981 και τροποποιήθηκε το 2008,
– έχοντας υπόψη την προεδρική οδηγία πολιτικής (PPD-28)σχετικά με τις δραστηριότητες συλλογής πληροφοριών σημάτων, η οποία εκδόθηκε στις 17 Ιανουαρίου 2014 από τον πρόεδρο των ΗΠΑ, Barack Obama,
– έχοντας υπόψη τις νομοθετικές προτάσεις που βρίσκονται επί του παρόντος υπό εξέταση από το Κογκρέσο των ΗΠΑ, μεταξύ άλλων το σχέδιο νόμου «US Freedom Act» και το σχέδιο νόμου «Intelligence Oversight and Surveillance Reform», και άλλα,
– έχοντας υπόψη τις επανεξετάσεις που διενεργούνται από την Επιτροπή Εποπτείας της Ιδιωτικής Ζωής και Ατομικών Ελευθεριών, το Εθνικό Συμβούλιο Ασφαλείας των ΗΠΑ και την ομάδα επανεξέτασης του Προέδρου για την τεχνολογία συλλογής πληροφοριών και επικοινωνιών, και ιδίως την έκθεση της τελευταίας, της 12ης Δεκεμβρίου 2013, με τίτλο «Ελευθερία και ασφάλεια σε έναν μεταβαλλόμενο κόσμο»,
– έχοντας υπόψη την απόφαση του Περιφερειακού Δικαστηρίου των Ηνωμένων Πολιτειών για την Περιφέρεια της Κολούμπια (United States District Court for the District of Columbia) στην υπόθεση Klayman κ.ά.. κατά Obama κ.ά., αστική αγωγή 13-0851 της 16ης Δεκεμβρίου 2013 και την απόφαση του Περιφερειακού Δικαστηρίου των Ηνωμένων Πολιτειών για τη Νότια Περιφέρεια της Νέας Υόρκης στην υπόθεση ACLU κ.ά. κατά James R. Clapper κ.ά., αστική αγωγή αριθ. 13-3994 της 11ης Ιουνίου 2013,
– έχοντας υπόψη την έκθεση σχετικά με τα ευρήματα των συμπροέδρων της ad hoc ομάδας εργασίας ΕΕ-ΗΠΑ για την προστασία των δεδομένων της 27ης Νοεμβρίου 2013(18),
– έχοντας υπόψη τα ψηφίσματά του της 5ης Σεπτεμβρίου 2001 και της 7ης Νοεμβρίου 2002 σχετικά με την ύπαρξη ενός παγκόσμιου συστήματος παρακολούθησης ιδιωτικών και εμπορικών επικοινωνιών (σύστημα παρακολούθησης ECHELON),
– έχοντας υπόψη το ψήφισμά του της 21ης Μαΐου 2013 σχετικά με τον Χάρτη της ΕΕ: πρότυπες ρυθμίσεις για την ελευθερία των μέσων ενημέρωσης σε ολόκληρη την ΕΕ(19),
– έχοντας υπόψη το ψήφισμά του της 4ης Ιουλίου 2013 σχετικά με το πρόγραμμα παρακολούθησης και τα όργανα παρακολούθησης της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας των Ηνωμένων Πολιτειών σε διάφορα κράτη μέλη και τον αντίκτυπό τους στους πολίτες της ΕΕ, με το οποίο ανέθεσε στην Επιτροπή Πολιτικών Ελευθεριών, Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων να διεξάγει ενδελεχή έρευνα επί του θέματος(20),
– έχοντας υπόψη το έγγραφο εργασίας αριθ. 1 σχετικά με τα προγράμματα παρακολούθησης των ΗΠΑ και της ΕΕ και τον αντίκτυπό τους στα θεμελιώδη δικαιώματα των πολιτών της ΕΕ,
– έχοντας υπόψη το έγγραφο εργασίας αριθ. 3 σχετικά με τη σχέση μεταξύ των πρακτικών παρακολούθησης στην ΕΕ και στις ΗΠΑ και των διατάξεων περί προστασίας δεδομένων της ΕΕ,
– έχοντας υπόψη το έγγραφο εργασίας αριθ. 4 σχετικά με τις δραστηριότητες παρακολούθησης των ΗΠΑ όσον αφορά τα δεδομένα της ΕΕ και τις πιθανές νομικές επιπτώσεις τους στις διατλαντικές συμφωνίες και τη διατλαντική συνεργασία,
– έχοντας υπόψη το έγγραφο εργασίας αριθ. 5 σχετικά με τη δημοκρατική εποπτεία των υπηρεσιών και των οργανισμών πληροφοριών της ΕΕ,
– έχοντας υπόψη το ψήφισμά του της 23ης Οκτωβρίου 2013 σχετικά με το οργανωμένο έγκλημα, τη διαφθορά και τη νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες: συστάσεις για δράσεις και πρωτοβουλίες που πρέπει να αναληφθούν(21),
– έχοντας υπόψη το ψήφισμά του της 23ης Οκτωβρίου 2013 σχετικά με την αναστολή της συμφωνίας TFTP ως αποτέλεσμα της παρακολούθησης εκ μέρους της Υπηρεσίας Εθνικής Ασφάλειας των ΗΠΑ(22),
– έχοντας υπόψη το ψήφισμά του της 10ης Δεκεμβρίου 2013 σχετικά με την αξιοποίηση του δυναμικού του υπολογιστικού νέφους(23),
– έχοντας υπόψη τη διοργανική συμφωνία μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τη διαβίβαση προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τον χειρισμό από αυτό διαβαθμισμένων πληροφοριών του Συμβουλίου πλην εκείνων του τομέα της κοινής εξωτερικής πολιτικής και της πολιτικής ασφάλειας(24),
– έχοντας υπόψη το παράρτημα VIII του Κανονισμού του,
– έχοντας υπόψη το άρθρο 48 του Κανονισμού του,
– έχοντας υπόψη την έκθεση της Επιτροπής Πολιτικών Ελευθεριών, Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων (A7-0139/2014),
Αντίκτυπος της μαζικής παρακολούθησης
Α. λαμβάνοντας υπόψη ότι η προστασία των δεδομένων και της ιδιωτικής ζωής είναι θεμελιώδη δικαιώματα· λαμβάνοντας υπόψη ότι τα μέτρα ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένων αντιτρομοκρατικών μέτρων, πρέπει να είναι σύμφωνα με το κράτος δικαίου και πρέπει να υπόκεινται στις υποχρεώσεις για σεβασμό των θεμελιωδών δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που αφορούν την ιδιωτική ζωή και την προστασία των δεδομένων∙
Β. λαμβάνοντας υπόψη ότι οι δεσμοί μεταξύ της Ευρώπης και των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής βασίζονται στο πνεύμα και τις αρχές της δημοκρατίας, του κράτους δικαίου, της ελευθερίας, της δικαιοσύνης και της αλληλεγγύης·
Γ. λαμβάνοντας υπόψη ότι η συνεργασία μεταξύ των ΗΠΑ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των κρατών μελών της για την καταπολέμηση της τρομοκρατίας παραμένει ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια και την προστασία αμφότερων των εταίρων∙
Δ. λαμβάνοντας υπόψη ότι η αμοιβαία εμπιστοσύνη και κατανόηση είναι βασικοί παράγοντες για τον διατλαντικό διάλογο και τη διατλαντική εταιρική σχέση·
Ε. λαμβάνοντας υπόψη ότι, μετά τα συμβάντα του Σεπτεμβρίου 2001, η καταπολέμηση της τρομοκρατίας κατέστη μία από τις βασικές προτεραιότητες των περισσότερων κυβερνήσεων· λαμβάνοντας υπόψη ότι οι αποκαλύψεις με βάση τα έγγραφα που διέρρευσαν από τον πληροφοριοδότη Edward Snowden, πρώην υπάλληλο της υπηρεσίας εθνικής ασφάλειας (NSA) των ΗΠΑ, επιβάλλουν στους δημοκρατικά εκλεγμένους ηγέτες την υποχρέωση να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της εποπτείας και του ελέγχου των υπηρεσιών πληροφοριών στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων παρακολούθησης, οι οποίες δραστηριοποιούνται πέραν του κράτους δικαίου σε μια δημοκρατική κοινωνία·
ΣΤ. λαμβάνοντας υπόψη ότι οι αποκαλύψεις από τον Ιούνιο του 2013 προκάλεσαν πολυάριθμες ανησυχίες εντός της ΕΕ σχετικά με:
• την έκταση των συστημάτων παρακολούθησης που αποκαλύφθηκαν τόσο στις ΗΠΑ όσο και στα κράτη μέλη της ΕΕ·
• την παραβίαση των νομικών προτύπων της ΕΕ, των θεμελιωδών δικαιωμάτων και των προτύπων προστασίας δεδομένων·
• τον βαθμό εμπιστοσύνης μεταξύ των διατλαντικών εταίρων της ΕΕ και των ΗΠΑ·
• τον βαθμό συνεργασίας και συμμετοχής ορισμένων κρατών μελών της ΕΕ σε προγράμματα παρακολούθησης των ΗΠΑ ή ισοδύναμα προγράμματα σε εθνικό επίπεδο, όπως αποκαλύπτουν τα μέσα ενημέρωσης·
· την έλλειψη ελέγχου και αποτελεσματικής εποπτείας από τις πολιτικές αρχές των ΗΠΑ και ορισμένα κράτη μέλη της ΕΕ επί των οικείων υπηρεσιών πληροφοριών·
• τη δυνατότητα χρήσης αυτών των επιχειρήσεων μαζικής παρακολούθησης για λόγους άλλους από την εθνική ασφάλεια και την καταπολέμηση της τρομοκρατίας υπό την αυστηρή έννοια του όρου, για παράδειγμα για την οικονομική και βιομηχανική κατασκοπεία ή για την κατάρτιση προφίλ για πολιτικούς λόγους·
• την υπονόμευση της ελευθερίας του Τύπου και του απόρρητου των επαγγελματικών επικοινωνιών με προνόμιο εμπιστευτικότητας, συμπεριλαμβανομένων δικηγόρων και ιατρών·
• τους αντίστοιχους ρόλους και τον βαθμό συμμετοχής των υπηρεσιών πληροφοριών και των ιδιωτικών εταιρειών ΤΠ και τηλεπικοινωνιών·
• τα ολοένα πιο ασαφή όρια μεταξύ των δραστηριοτήτων επιβολής του νόμου και των δραστηριοτήτων συλλογής πληροφοριών, με αποτέλεσμα κάθε πολίτης να αντιμετωπίζεται ως ύποπτος και να παρακολουθείται·
• τις απειλές για την ιδιωτική ζωή σε μια ψηφιακή εποχή·
Ζ. λαμβάνοντας υπόψη ότι η άνευ προηγουμένου κατασκοπεία που αποκαλύφθηκε απαιτεί πλήρη έρευνα από τις αρχές των ΗΠΑ, τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα και τις κυβερνήσεις, τα εθνικά κοινοβούλια και τις δικαστικές αρχές των κρατών μελών·
Η. λαμβάνοντας υπόψη ότι οι αρχές των ΗΠΑ διέψευσαν κάποιες από τις πληροφορίες που αποκαλύφθηκαν αλλά δεν αμφισβήτησαν τη συντριπτική τους πλειοψηφία· λαμβάνοντας υπόψη ότι η δημόσια συζήτηση αναπτύχθηκε σε μεγάλη κλίμακα στις ΗΠΑ και σε ορισμένα κράτη μέλη της ΕΕ· λαμβάνοντας υπόψη ότι οι κυβερνήσεις και τα κοινοβούλια της ΕΕ πολύ συχνά παραμένουν σιωπηλές και δεν διεξάγουν δέουσες έρευνες·
Θ. λαμβάνοντας υπόψη ότι ο πρόεδρος Obama ανακοίνωσε πρόσφατα τη μεταρρύθμιση της NSA και των προγραμμάτων παρακολούθησης αυτής∙
Ι. λαμβάνοντας υπόψη ότι, σε σύγκριση με δράσεις που έχουν αναληφθεί τόσο από τα θεσμικά όργανα της ΕΕ όσο και από ορισμένα κράτη μέλη της ΕΕ, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αντιμετωπίζει με μεγάλη σοβαρότητα την υποχρέωσή του να ρίξει φως στις αποκαλύψεις σχετικά με τις αδιάκριτες πρακτικές μαζικής παρακολούθησης των πολιτών της ΕΕ και, με το ψήφισμά του της 4ης Ιουλίου 2013 σχετικά με το πρόγραμμα παρακολούθησης και τα όργανα παρακολούθησης της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας των Ηνωμένων Πολιτειών σε διάφορα κράτη μέλη και τον αντίκτυπό τους στους πολίτες της ΕΕ, ανέθεσε στην Επιτροπή Πολιτικών Ελευθεριών, Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων να διεξαγάγει ενδελεχή έρευνα επί του θέματος∙
ΙΑ. λαμβάνοντας υπόψη ότι αποτελεί καθήκον των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων να διασφαλίζουν ότι το δίκαιο της ΕΕ εφαρμόζεται πλήρως προς όφελος των ευρωπαίων πολιτών και ότι η νομική ισχύς των συνθηκών της ΕΕ δεν υπονομεύεται από την αδιάφορη αποδοχή των εξωεδαφικών επιπτώσεων που έχουν τα πρότυπα ή οι δράσεις τρίτων χωρών·
|
Home
»
ΕΥΠ
»
Κατασκοπία
»
NSA
»
ΣΧEΔΙΟ EΚΘΕΣΗΣ σχετικά με το πρόγραμμα παρακολούθησης της υπηρεσίας εθνικής ασφάλειας (NSA) των ΗΠΑ, τα όργανα παρακολούθησης σε διάφορα κράτη μέλη και τον αντίκτυπό τους στα θεμελιώδη δικαιώματα των πολιτών της ΕΕ, και με τη διατλαντική συνεργασία στον τομέα της δικαιοσύνης και των εσωτερικών υποθέσεων
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τους φίλους αναγνώστες:
ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
Παρακαλώ το σχόλιό σας να είναι σχετικό με την παραπάνω ανάρτηση.
Γενικές απορίες μόνο στη σελίδα μας στο facebook ή στην επικοινωνία του blog .